Ny vecka

Så var det en ny vecka igen.. Härligt väder ute om man bara kikar genom fönstret.Slänger man däremot ett öga på termometern känns det genast inte lika härligt, -9 nu på morgonen. Vill inte ens veta hur kallt det har varit inatt iom att det har varit stjärnklart. Måste ta med Luckys tjocka vintertäcke till stallet idag. Hittills har hon bara behövs sitt 200g.
 
Igår var jag iväg till Tunarps Säteri och dömde dressyrtävling. Riktigt roligt och alla var nöjda efter dagen. Vi var klara redan klockan två och eftersom min mor var med upp så passade vi på att åka upp till stallet på en gång och fixa med mockning och så till Lucky. Sen hem och käka, smarrig lax med rotgrönsaker till.. När vi kände oss klara packade vi in oss och Panda i bilen och begav oss ut till Almenäs för att pussa söt valpnäsa.
 
Panda fick dagens första hjärtattack då Elton (korsning mastiff/grand danois) stod precis innanför dörrn tillsammans med Biffen (korsning mops/fransk bulldog).. Hihi, tror aldrig jag har sett henne ha så stora ögon innan. Hon var glad att se valparna igen ialla fall, och sin mamsing Isa. Lite arg blev hon två gånger på valpisarna, men hon markerar bara, hon skulle aldrig bita. Men hon fick lite skäll och sen blev hon snäll..;)
 
Det blev tyvärr inte så mycket foton, de är liksom lite för livliga och sitter helst inte still mer än 0,1 sekunder åt gången och när de väl är still så sover de och då har man ju dem i famnen. De är så ulligt gosiga att de går ju bara inte att låta bli. Fick såna flashbacks från när Panda var liten när lilla PimPim låg i mitt knä och la huvudet in vid min arm precis som Panda gjorde och fortfarande gör när hon är tröttis och vill ligga i knät. Och igår kunde de faktiskt dela knä en lång stund, utan att Panda surade..<3
 
Lika som bär, Panda och mamma Isa
 
Mitt troll..<3
 
 
Mammas monster som för dagen uppvisade alla de olika tonarterna av morrningar hon kunde..
 
De kliar i tänderna!
 
Nu är det bara en vecka kvar tills jag får åka och hämta hem mitt lilla gryn och det ser jag fram emot något enormt. Tror Panda och Dumle kommer tycka att det är superkul med ny lillasyster. En dag i veckan nu måste jag åka in till Jönköping och handla lite inför hennes hemkomst. Lite valpismat, halsband, adresstub, koppel och nån leksak.
 
Idag kommer hovslagaren till Lucky vid 12, så hon blir uppgraderad till vinterläge. Sulor och broddar ska på så vi slipper slå halvt ihjäl oss när vi ska ut och motionera. Och med min tur så smälter väl snön bort tills imorgon, men sätter jag inte så sulor så kommer det en halvmeter. Slår aldrig fel!
 
Kram Sofia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0