Måndag

Det blev en lugn dag hemma med vovvarna istället för en heldag i stallet som det först var tänkt. Vädret är inte jättekul och jag vill att Panda ska vila så mycket som möjligt med tanke på hennes bakben.
Har kikat på Vampire Diaries nu under förmiddagen, så nu är jag helt ifatt på senaste säsongen och på torsdag kommer det ännu ett nytt avsnitt.
 
Ringde det tunga samtalet till lantbrukstjänst innan, chauffören för detta området skulle ringa upp mej så vi kunde boka en tid. Ännu har ingen ringt, men det blir väl någon gång under dagen. Har han/hon inte hört av sej framåt halv fyra får jag väl ringa kontoret än gång till och höra vad som har hänt.
 
Lucky fick en lugn tur i skogen igår med 45 min skritt, med oss som sällskap hade vi Jennys dotter Moa på en väldigt pigg Zorania. Men de bägge stona kommer bra överns och det hela gick lugnt och behärskat till. Lucky var inte på något speed humör utan ypperligt nöjd med det lugna tempot. Skulle tro att hon hade lite träningsvärkiga bakben efter två dagarna ganska intensivt sätta-under-bakbenen arbete. Idag får hon vila, kommer åka ut sent så blir förmodligen lagom till insläppet. Det blir borst och mys idag istället.
 
Blev inga foton igår, kändes så fel att ta en massa kort på Pippi, bara för att. Hon såg lite hängig ut för dagen och då kändes det ännu värre. Och Lucky kommer jag ju ha en massa chanser att ta fler kort på under soliga dagar. Så kameran fick ligga kvar i väskan under hela tiden jag var i stallet.
 
Idag tänker jag inte göra annat än ta det lugnt, motionera hundarna förstås och försöka bli av med min mördar huvudärk som verkar ha bestämt sej för att ta över mitt huvud.
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0