Dagen

Åkte med T ut till stallet. Han skulle lämna in bilen för byte till vinterdäck så vi fick åka tidigt. Var i stallet några minuter efter halv nio. Panda var morgonpigg och for runt som en dåre och mordhotade både björkar, staket och ett brunnslock.
 
Började med att säga god morgon till hästarna. Tog sen in Pippi och packade lite hösilagepåsar.
Hann ta en morgonpromenad med finaste svart och Panda (som för övrigt är kalas i sitt ben och det har inte "hakat" sej en enda gång idag!).. Det var både pigg häst och hund som väldigt gärna gick morgonpromenad i det kyliga, men underbart fina vädret.
 
Stå inte där till ingen nytta, gör något med mej!?
 
Nöjd häst!
 
När vi kom tillbaka hade de andra hästarna lagom fått gå ut och jag gav Lucky hennes burkmat så fick hon gå ut till kompisarna i hagen sen. Mockade och gjorde iordning resten av fodret och bytte vatten i henne box innan jag tog ut Pippi på gången och hade en lång mysstund. Borstade henne och hon fick lite massage. Hon var lite hängig idag, men såg nöjd ut över att få så mycket pyssel. Jag berätta ännu en gång för henne att hon kommer inte bli ensam, det är många som kommer möta henne. Och på nåt sätt kände jag att hon var redo, precis som om hon ville att jag skulle veta att det är okej att släppa taget. Det låter säkert fånigt för många, men det var den känslan jag fick..<3
 
Medans jag väntade på mamma passade jag på att börja mocka lite i lösdriften. Jag fick bra "hjälp" av syskonparet Bus, Fidde stoppade upp frambenet i kärran 2 gånger och välte den och sen försökte han tillsammans med lillasyster Fiddeli sno mockgrepen och bita i den..
 
 
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0