-11

Trodde knappt Tobbe imorse när han sa att termometern visade -11.. Men soligt och fint är det ialla fall. Jag behövde ju endast gå ut på trappen en väldigt kort stund när jag ropade in Panda och sen in och ner under mitt varma täcke igen. Stackars Tobbe åkte till jobbet nu tidigt på morgonen, jag är inte ett dugg avundsjuk på honom.
 
Själv tänker jag inte gå ut om det inte är nödvändigt för hundarna eller pannans skull innan det är dags att åka till stallet i eftermiddag. Det ska ju bli mildare, mycket mildare! Redan ikväll ska det bli plusgrader och inatt kommer regnet. Men för min del gör det inte jättemycket om den isiga snön som ligger kvar försvinner. Det är bättre det smälter/regnar bort och sen torkar till.. sen kan det komma snö! Jag gillar snö, men hatar isigt och halt!
 
Panda verkar hålla med mej idag, till och med Dumle verkar tycka det är skönt att ligga inne. Inte ens han kan väl tycka att -11 är skönt någon längre stund. Han har blivit lite mer gnällig och vill gärna ligga inne i soffan och mysa nu när han blivit lite äldre. När han var unghund så var det bara ut och busa, full rulle hela tiden. När han väl kommer ut så är det ju det fortfarande, men han uppskattar lugna mysstunder mer nu sen han blev ordentligt vuxen. Lill-killen fyller ju hela 4 år nu mellan jul och nyår!
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0