Vart tog dagen vägen?

Klockan är redan strax efter fyra, vart tog dagen vägen?
Hundarna sover som grisar i sängen och själv känner jag mej ganska mosig i huvet om jag ska vara ärlig, är nog dags för lite käk snart skulle jag tro.
.
På onsdag blir det farbror veterinären för Dumle, klockan 10.30 ska han vara inne och blir lite klämd på..
När jag försöker trycka upp träningen en nivå så verkar han inte riktigt fixa det, märkte det första gångerna i vintras när vi körde djupsnöträning, men då avfärdade jag det som träningsvärk. Sen kände han av det i torsdags och sen igen igår. Det är höger bak som krånglar och jag tycker inte riktigt att det ser ut som vanlig stelhet/träningsvärk efter hårt träning.. Så jag vill kolla upp det med en veterinär innan jag kör på igen. Så idag och imorgon blir det lugna koppelpromenader, men han får röra sej.. bara i ett lugnare tempo och absolut ingen regelrätt träning..
Nu håller jag alla tummar och tår jag har att det inte sitter i en led, för då kan det vara slutet för fortsatt hårdare träning. Men det viktigaste för mej är att hunden mår bra och inte har ont, bara han håller för "normal" träning så är jag nöjd. En hund ska inte behöva ligga stilla enligt mej, särskilt inte en bruksras som schäfern är.
.
Idag blir det en sväng upp till fältet med Lucky, Panda får gå med.. Panda är föresten lite olycklig på mej, inte heller den andra grejen vi köpte till henne höll fästingarna borta.. så jag får köra sprayen och ett av ställens de sätter sej på främst är hennes öron, vilket innebär att jag måste spraya på öronen och det är väl mindre populärt hos den lilla damen.. Hon säger ingenting utan sitter stilla, men hon ger en en blick som i princip verkar säga "varför älskar du mej inte?".. Så får man dåligt samvete för de.. lilla Rallyråttan..<3
.
Nepp, tänker inte prata med dej.. Du sprayade på mitt öronludd..
 
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0