Uppdatering

Så, då känner jag att jag äntligen har tid och ro att sätta mej ner och återberätta mitt liv den senaste veckan..
När jag sist uppdaterade er var jag inne på Elmia Woods andra dag.. Det hann ju bli både en tredje och en fjärde också, kortfattat hade jag skitkul och trivdes som fisken i vatten under alla dagarna. Första tre dagarna var vi två som jobbade, sista dagen tog jag det själv.. Det gick alldeles utmärkt och tack vare de otroligt snälla Boscharna fick jag till och med en halvtimma för att gå och kika lite på mässan. Tyvärr han jag inte gå så långt som till Mantis, men jag hann bort till Komatsus sista show och fick då äntligen åka i min jäkla skogsmaskin..!
Jag träffade många trevliga människor och fick en hel del nya bekantskaper på mässan, Elmia Wood är nog en av de roligaste mässorna att jobba på, det är en sån stor variation på vad det är för människor som kommer dit.
Härligast var nog ändå de två gäng som kom in, olika tidpunkter, men bägge gängen helt obegripliga..
Det ena bestod av fyra tyskar som inte verkade förstå att jag inte pratade ett ord tyska, andra av fyra irländare som påstod att det de pratade var engelska.. Ingen engelska jag hört innan ialla fall, även här pratade de glatt på precis som om jag fattade exakt vad de sa.. Själv körde jag på det internationella språket, le och se glad ut, nicka och skratta en gång ibland.. Alla var nöjda och glada ialla fall..;) Behöver jag nämna att i båda fallen var ingen nykter, förutom jag då..
.
Söndagen som följde fick jag äntligen min sovmorgon, men sen var det slut med slappandet.. Fanns saker att göra här hemma också. Tror inte Lucky och Panda har varit så glada över att få komma ut på ridtur i skogen någonsin..
.
Måndag och tisdag har gått förbi fort.. Igår var jag hos läkaren en sväng i Habo och fick nya piller.. Fixade med det som ska ligga i bottnen av landen, så nu ska det bara beställas hem jord och planteras..
.
Idag blir det en sväng in till Jönköping, tar tåget vid halv två och möter upp Tobbe i Mullsjö, han fick jobba ett par timmar idag ialla fall.. Ledig dag.. va e de? Vill ni se eran karl mesta möjliga tid, skaffa in en kock i så fall..
.
Fredag ska jag iväg på en kompis studentfest, det ska bli jättekul. Se om några hemska hinnen dyker upp från min egen studentfest.. Fast där spårade det inte ut förrens vi kom till krogen.. haha
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0