Midsommarhelgen i regnets tecken..

Det har varit en slö helg.. alldeles för slö egentligen.. Men tog igen lite idag när jag vallade runt först snabeldraken och sen golvmoppen på hela undervåningen. Vädret har varit allt annat än somrigt, men det är väl detta som kallas för Svensk sommar.. Just nu är det ialla fall uppehåll, men ingen sol orkar kämpa sej igenom molntäcket än sålänge.
.
Igår hann jag ta hundträningen mellan regnskurarna, i fredags hann jag det inte.. Det resulterade i en blöt mej, blöta hundar och blöt utrustning.. Men är man envis så är man, in och byta kläder och köra på igen. Vilket slutade med en liten nätt förkylning såhär lagom till midsommarhelgen.. Men idag var den som bortblåst, endast lite tung i huvudet fortfarande.
.
Annars är allt fint här på Hantverkargården.. Tobbe har varit ledig hela helgen, vilket jag inte ens kommer ihåg när det inträffade senast.. så det är ju trevligt som omväxling.. Även om jag fick bara ensam på midsommarafton (bara lite bitter)...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0