Lördag

Idag blev det en sväng in till Jönköping, besökte Hööks rea och fick med mej lite olika prylar hem, Panda fick ett regntäcke, försökte hitta ett bra till Dumle, men icke.. Sen blev det ett halsband som man kan sätta bokstäver på till Panda, så bokstäverna jag köpte för flera månader sedan äntligen kommer till användning.
Lucky fick nackludd och sadelgjordsludd, då hon är en skavis.. Nya benskydd blev det också och Pippsen fick ett nytt ofodrat regntäcke som jag verkligen hoppas passar! Har säkert glömt något..
.
Sen blev det en sväng till Ekenässjön, min mor skulle kika på en sadel och efter lite käk var det dags för mej och Panda att åter igen sätta oss på tåget och åka hem till Sandhem.
.
I förrgår fick jag hjälp av Tobbe att filma när jag longerade Lucky, har varit lite fundersam på henne nu det sista, hon har känts lite annorlunda att rida. Och ibland kan det vara bra att få sätta sej ner i lugn och ro efteråt och titta, titta igen och titta lite till på filmerna och jag ser ju att hästen inte är riktigt fräsch, men ingen uppenbar hälta och jag kan inte sätta fingret på vart problemet sitter. Men det hoppas jag veterinären kan hitta, på måndag ringer jag till kliniken och bokar tid. Hoppas vi får en tid snabbt nu, fram tills dess skrittar jag henne. Bättre det än att hon ska stå och bli stel och tycka livet e tråkigt i hagen.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0