Lite från vandringen..

Ni som har mej som vän på FB vet sedan innan att jag fick avbryta min vandring efter första dagens etapp på 3,1 mil. Men jag känner mej ändå nöjd då jag gick den sträckan jag hade tänkt.. Tyvärr blev vädret väldigt snabbt sämre och ligga i ett tält som jag inte vet håller för den mängden regn som skulle falla, det är ingen bra ide.. Jag hade kanske kunnat utsätta mej själv för det, men inte mina hundar..
.
Men vi hade en fin vandring med mestadels bra väder, lite regn kom det under dagen, men eftersom det var varmt så var det helt okej.. Jag nådde mitt mål precis i samma stund som himlen öppnade sej och det började vräka ner, samtidigt som man hörde att det mullrade på avstånd.
.
Hundarna skötte sej över förväntan och kämpade på hela vägen. Dumle hade jag i midjebälte fram till första vindskyddet, sen kände jag att skulle hans krafter räcka så skulle han inte behöva dra mer. Han hade också packning på 2kg på ryggen att bära på. Den hunden är ju sån att han är inte trött förrens jag säger att han är trött, schäfern i ett nötskal.. Men det dröjde inte länge innan bägge förstod att det var bäst att vila när tillfälle gavs utan att jag behövde säga till dem. Panda fick vara kopplad första biten, tills jag såg att hon förstod att vi skulle gå långt. Så hon inte skulle bränna alla krafter första biten..
.
       
     
.
Räddad av husse efter vandringens slut.. Precis innan regnovädret träffade oss med full kraft..
.
Gårdagen var lugn.. väldigt lugn.. 
.
Så trots att vi fick avbryta är jag nöjd.. Vi gjorde första dagens etapp och var ändå hyfsat pigga och fräscha efter, men visst var vi trötta, det ska jag inte påstå något annat.
.
Dagen efter var som ni ser på foton ovan väldigt lugn. Dumle låg okopplad i skuggan hela dagen, stackarn har varit lite stel i ena bak. Samma bakben som visat sej vara lite känsligare vid djupsnöträning. Men i övrigt mår alla bra. Jag känner lite värk i ländryggen efter packningen. Fräschast är nog den lilla skrutten. Hon var med mej ut med Lucky sen på kvällen igår och hade inga problem att hänga på. Jag är oerhört stolt över mina fina hundar som skötte sej väldigt bra.. Detta var ett kvitto på att vi är i bra kondition och att träningen ger resultat. Dock ska jag börja strecha Dumle och jag funderar på att ev uppsöka någon sorts fysioterapeut för hans del. Då stelheten sitter i muskulaturen, ej i leden tack och lov. Men det kan vara värt att kolla upp när man ska hålla på och träna och det spökar ibland, även om det bara är 3-4ggr/år.
.
Idag är det Midsommar och Tobbe jobbar (så ovanligt).. men han kommer hem ikväll.. De har lovat fint väder på dan och skit ikväll.. Men det gör mej inget då jag inte har några planer.
.
Imorgon kommer Ulli och Henrik med barnen förbi, då blir det lite gott käk och umgås. Gott väder ska vi få också, så det ska bli trevligt!
.
Kram Sofia!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0