Tisdag

Egentligen hade jag kunnat ligga kvar i sängen en halvtimma till.. Men Panda väckte med tidigt och tyckte att vi skulle gå ut en sväng, så då var det bara att släpa sej ur sängen och gå ut med henne och Dumle. Sen kändes det liksom inte mycket lönt att gå och lägga sej igen.
Idag ska Dumle besöka veterinären igen och få ny spruta. Får se vad han säger om det idag..
.
Den 24:e har vi fått till till hästkliniken med Lucky.. Långt dit, men då får jag den veterinären jag vill och som är duktig på de områdena jag tror att Lucky behöver. Fram tills dess skulle vi skritta och trava sålänge det känns okej. Jag fick galoppera, men väljer själv att inte göra det, då det är i galoppen hon visat lite, lite ovilja. Det viktiga är att hon inte blir stel eller vilar bort en hälta som sen kommer tillbaka såfort man sätter igång igen.
.
Idag kommer hovslagaren igen, så det blir till att ut och städa skötselplatsen när jag kommer hem från veterinären. Nu är ju rasthagen här uppe vid huset nedplockad, men Tobbe är ledig idag så han få snällt hjälpa mej att hålla den ena medans hovis fixar den andre..;)
.
Om man skulle försöka med lite frukost kanske?
.
Kram Sofia!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hoppas det gick bra med Dumle idag.
Kram

Svar: Det gick fint.. Men han är väldigt misstänksam emot veterinärerna.. =P Men idag fick han bara en spruta så han dog bara nästan.. Kram
S.Einefors

2013-07-02 @ 23:32:31
URL: http://www.himmelcupcakes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0