31 Juli 2013 (13.44)

Ja, idag får man väl egentligen säga att sommaren officiellt är över, ialla fall om man tittat på datumet i almenackan. Men med tanke på hur sena somrar vi har i Sverige så tror jag nog att sommaren har ialla fall ett par varma, soliga dagar kvar att bjuda på. Jag hoppas att hela augusti ska vara fint. Tanken är ju att hästarna ska kunna gå kvar hemma och ute hela månaden och flytta till vinterstallet helgen 31 augusti - 1 september.

 

Här hemma är det just nu åskoväder, vilket innebär att internet är nere. Vilket är anledningen till att detta inlägget är skrivet vid den angivna tiden i titeln, men publicerat nu.
Såfort det har slutat regna och klarnat upp ska jag dra på mej mina halkiga stövlar och gå ner till damerna i hagen och flytta staketet till dem och sen ska Lucky ha medicin och mat. Börjar känna mej som en apotekare med alla mediciner mina djur har fått äta det sista, jag lyckades (oturligt nog) lära Dumle att när jag säger "Dags för knark" så får han köttbulle (jag gömmer tabletterna i köttbullar), så nu när jag säger det till honom kommer han farande och ser helt överlycklig ut. Kan ju låta lite fel, men det bjuder jag på! Hunden skiter ju i vilket ialla fall och det är ju huvudsaken att han är lycklig över att få sin medicin, hade varit jobbit att behöva tvinga i honom 2 ggr/dag.

 

Idag blev det kyckling och tzatziki till lunch, har blivit mycket av det senaste tiden. Men det är ju så himla gott!

 

Har konstaterat att det är dags att avmaska Panda, tycker att hon har blivit lite ful i pälsen och tror att det kan bero på det. Dumle fick ju hos veterinären vid ena besöket så han behöver inget.. Så det får bli en tur till apoteket när vi har vägarna förbi nästa gång.

 

T jobbar i Jönköping idag också, han jobbar bara kvällar nu och det är ju ganska skönt att ha honom hemma på morgonen och förmiddan, dock blir det ju lite ensamt kvällstid, det är då man verkligen känner att man är glad att man har hundarna. Panda är för övrigt på ett jäkla humör idag, grinig som attan. Har hållt låda hela morgonen och tjatat på oss. Men nu är hon nöjd och sover lugnt jämte mej i soffan och verkar supernöjd. Det är precis som att hon trivs bäst när jag är ensam med henne och Dumle, så får hon mattes hela uppmärksamhet.

 

Kram Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0