29/7-2013

Vaknade tidigt idag, av mej själv. Kände verkligen att en tidig morgonpromenad med dogsen hade varit riktigt skönt, men min jäkla förkylning gör att kroppen känns som en enda stor degklump, börjar allvarligt tröttna på bakterierna som uppenbarligen beslutat sej för att permanent bo i min kropp. Men jag fick släpa mej ur sängen ialla fall, hundarna behövde gå ut, så de fick fara runt på gräsmattan en stund. I eftermiddag får det bli en längre promenad, mår alltid lite bättre framåt dagen. Mornarna är allra jobbigast.
 
Panda håller med om att mysa i soffan var ett bra val idag, hon ligger ihopkurad jämte mej och ser skitnöjd ut.
Om nån timma får det bli en liten promenad ner till hästarna, se hur de har det. Inget regn än sålänge idag, men det kommer förmodligen en eller flera skurar sen.
 
Min plan med att ge Lucky Metacamen i maten som jag brukar gick ganska snart åt skogen, hon är ju kinkig när det gäller mat, men just den här blandningen brukar gå ner. Men det var tvärstopp, så det fick bli tvångsmedicinering, fick ta hjälp av T för att hålla uppe huvudet på henne, hon blir vrålstark. Men jag förstår henne, om Metacam smakar hälften så illa som det luktar så hade jag hellre ätit sågspån än det. Men hon blev lite gladare när hon fick moroten efteråt, även om jag fick truga den på henne. Men hon gick efter mej och ville ha lite kli efteråt ialla fall, så hon var inte alltför kinkig.
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0