27/7-2013

Tycker det där jäkla regnet kan trilla snart så vi får det gjort, det behövs verkligen. Det har varit mörkt på himlen och tryckande, klibbig värme både igår och idag nu så kommer det inget regn snart blir jag tokig. Slängde på hästarna deras regntäcken redan igår kväll, i vanliga fall hade de fått gå utan men nu går de på en sån begränsa yta och jag vet inte ecakt hur mycket de små träden som finns just på den biten skyddar så då fick de täcken.
 
Luckys ben ser fortfarande jättefina ut och hon är vid gott mod. Lite uttråkad och väldigt kelig. Tycker nog att vi gott kan glömma allt med rehabilitering och ut och busa i skogen istället, men det får vänta ett tag, först ska hon bli hel och frisk igen.
 
Var nere i förmiddags och gjorde en ny flytt av staketet, men det får nog bli en flytt till ikväll igen då jag inte tror att det räcker till imorgon annars. Det höet som är kvar vill jag inte ge dem, det har börjat lukta lite svamp så jag är nästan säker på att det är mögeltillväxt i det och det ska inte mina hästar äta. Så det får bli till att släpa det till eldningshögen istället.
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0