26/7-2013

Har en lugn dag idag, min förkylning/allergi är elak och biter sej envist fast. Orkar ingenting för tillfället. Var nere hos hästarna i förmiddags, flyttade hagen och slängde på dem flugtäcken och huvor. Vilket till och med var uppskattat av Lucky när det väl var på. Insekterna var hemska, det mullrade på avstånd och jag trodde att regnet skulle börja trilla när som helst, men inte en droppe kom det. Vilket iofs var lite synd, det är väldigt torrt i marken och det behövs lite regn för tillväxten nu.
 
Hundarna är slöa i värmen och ligger och slappar runt mej i tv-rummet. Funderar på om det är dags för lite mat snart. Jag blir ju inte riktigt hungrig när det är så här varmt och kvavt ute.
 
Igår kväll tog jag av bandagen på Luckys framben, det såg jättefint ut under, ingen svullnad så det är bra. Hon är pigg och glad och tycker själv inte att det är något fel på henne alls förmodligen. Först tänkte jag ha Lucky själv i sin lilla hage och Pippi på det stora precis utanför, men det fick jag snabbt glömma. De var inte alls nöjda med att gå åtskiljda, även det bbara var en tråd emellan. Så nu får de dela Luckys sjukhage på 10x10 meter. Men nöjda är de, knastanterna..
 
Nöjda tanter.. <3
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0