22/7-2013

Har precis käkat en väldigt sen lunch, lyckades somna som en liten gris i soffan framför filmen Varm bodies, den filmen är för övrigt väldigt bra och jag rekomenderar den verkligen!
Men jag är fortfarande förkyld och känner av det i kroppen så det är väl tillåtet att vara lite extra trött medans jag tillfrisknar, förkylningen har varit väldigt envis denna gången. Men jag gör mitt bästa med att käka så mycket mat med vitlök i som möjligt för att jaga bort den.. Hundarna blir också slöa i värmen och hästarna såg ganska trötta ut när jag var nere och fodrade tidigare idag.
 
Idag är det en lång dag för T, först in till Björkhaga och sen in till Sofiehof, han kom bara hem en snabbis mitt på dagen.. Men ibland blir det såna dagar. Som tur är inte så många.
 
Lite senare idag blir det en ridtur med Lucky och efter det hundpromenad. Igår vilade Lucky, men hundarna fick en 7 km runda senare på kvällen när det hade svalnat lite. Det var riktigt skönt även om kroppen kändes trött och lite småseg, men jag var nöjd när jag kom hem igen.
 
På onsdag är det dags att åka med Lucky, både ser fram emot det för att det ska bli skönt att få henne utredd och samtidigt är jag nervös, men mest nervös för lastningen och körningen. Hon är ju inte vad man kan kalla lättlastad och kan ju få sina utbrott medans man kör. Nu är det längesen hon fick minsta lilla panik och lastningen har gått jättefint senaste gångerna så det är väl bara att tro att det kommer göra det denna gången också..
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0