21/7-2013

Fikabesöket bestående av Ulrika, Henrik och alla fyra barnen har precis åkt hem. Själv sitter jag nu inne och snorar, hatar att vara förkyld när det är varmt ute, det blir så mycket jobbigare då helt plötsligt. Sen blir jag så frustrerad för att jag inte orkar med det jag vill göra i det fina vädret. Men fick sista städningen och disk avklarat på förmiddan innan de kom och Lucky har vilodag så nu är det jag som tar det lugnt resten av dagen, förutom att hundarna ska ha sin promenad senare idag.
 
När jag vaknade imorse kunde jag knappt andas, så dogsen fick nöja sej med att gå ut på gräsmattan och göra morgonrutinen. Hade inte tagit mej runt morgonspåret om jag så hade dopat mej innan. Men upp ur sängen kom jag ialla fall på något mystiskt vis.
 
Igår körde jag först morgonrunda med dogsen, sen blev det städning på dan med hjälp av en jättetaggad Dumle som bara skulle jaga dammsugaren. Han får för sej att han ska göra det ibland och då blir han ganska ihärdig.
Men det är ganska lätt att bara säga till honom att gå och lägga sej och låta de vara ifred och det är skönt. Städningen blir liksom ganska mycket jobbigare med en 30 kilos schäfer hängandes från dammsugarmunstycket.
Panda är mer arg på moppen, dammsugaren har hon inget speciellt emot.
 
Till kvällen gick jag först ner och hämtade Lucky, red en runda i skogen. Ingen jättelång, men det kändes att det räckte, har hållt igång ganska bra nu det sista så hon var nöjd med en kortare runda. Men hann rida igenom henne i alla gångarterna och hon känns oförskämt fin mellan varven, enligt henne så är det minsann inget fel. Jag hade ju tänkt hålla mej till skritt och trav fram tills veterinärbesöket nästa vecka, men det höll inte sålänge, fröken häst ansåg att det var alldeles för simpla gångarter och skulle prompt galoppera. Och det fick hon ju enligt kliniken, så ingen fara med det.
 
När jag kom tillbaka med Lucky gjorde jag henne iordning och gick ner med henne till Pippi. Sen tog jag kvällsrundan med hundarna ganska så på en gång. Så kunde jag sätta mej för kvällen sen. Trots att jag tyckte att jag började med Lucky tidigare än vanligt så hann klockan bli nästan 22.30 innan jag var klar med hundrundan. Men det är ju den tiden på dagen som är som skönast ute, innan dess på dagen går det ju knappt att rida för alla insekter.
 
Idag blir det grillad kyckling med tzatziki till middag. Inte dumt alls!
 
Kram Sofia
 
 

Kommentarer
Postat av: Ullis

Tack för fikat. Barnen pratar ff om åkturen på "minitraktorn" =)
Hoppas du blir av med förkylningen snart.
Kram

2013-07-21 @ 23:33:47
URL: http://himmelcupcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0