17/7-2013

Har precis avslutat frukosten och sitter nu för lite vila i soffan framför datorn, blir väl nåt avsnitt av nån serie strax skulle jag tro. Gick upp som vanligt idag, men lite senare. Var inte iväg hemifrån förrens strax efter åtta. Gick vanliga rundan med en väldigt morgontrött Dumle, Panda däremot var inte ett dugg trött och tyckte att hela skogen skulle pryglas.
 
Hemma igen körde jag först ner vatten till hästarna, sen in och ställde Panda i duschen, så nu är hon varken röd-brun eller luktar som ett träsk längre. Panda var väl inte speciellt imponerad och hämnades genom att hoppa upp bakom mej på kökssoffan under frukosten och skaka ur det sista vattnet hon hade i pälsen på min rygg.
 
Hade ingen större matlust idag, men två ägg gick ialla fall ner, får väl käka en andra frukost om det skulle behövas ifall jag inte håller mej till lunch. Idag blir det pannkakor till lunch, samma jag käkade till kvällis igår, supergoda! Vilket man verkligen inte tror när man först läser receptet. Gott att bli så positivt överaskad, jag trodde att de skulle smaka mycket mer likt omelett iom att det är så mycket ägg i dem.
 
För er som vill testa receptet som kommer från 56kilo.se så kommer det här:
 
Knappt 4dl mjölk (röd)
4 ägg
2 msk fiberhusk (finns i hyllan för glutenfria produkter i affären)
Vaniljsocker (efter egen smak)
 
Det är jätteenkelt, vispa bara samman alltihopa och låt sedan stå i kylskåpet i minst 5 min, gärna längre innan du gräddar.
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0