16/7-2013

Har precis återkommit från en promenad med hundarna, den vanliga rundan. Sprang 1km slingan i skogen och gick resten. Än sålänge verkar kroppen hålla ihop, bara höften som är arg och muttrar fula ord. Men förhoppningsvis är det bara en muskelinflamation som ger sej om nån vecka med den medicin jag redan äter.
 
Dumle hade veterinärtid idag, sista sprutan i behandlingen, Nästa vecka ska han få träffa veterinären igen och de ska ta nya röntgenplåtar och se hur det ser ut. Det blir inte samma veterinär som vi hade sist, men jag tror inte att det är en nackdel att ha två veterinärers utlåtande på plåtatna + skk. Han skötte sej ialla fall fint och är lugnare för varje gång vi åker dit.
 
Nu är det bara en vecka kvar tills det är dags att åka med Lucky till veterinären. Hon fick lite vila i nästan en vecka, sen satte jag igång henne i torsdags igen. Har själv varit lite krasslig och inte orkat, så det fick bli lite semester för bägge. Hon är superpigg och tycker inte alls att det är något fel på henne, vilket iofs är skönt. Hon tycker att det är jättekul att vara igång igen, få se om hon tycker att det är lika kul att åka till veterinären nästa onsdag.
 
Nu ska jag ta det lugn resten av kvällen, det blir en varm dusch innan jag kryper ner och sen hoppas jag på en god natts sömn. Upp imorgon och gå morgonrundan med dogsen som vanligt. Annars tar jag dagen som den kommer helt enkelt.
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0