Uppe tidigt idag..

Idag var det till att gå upp tidigt, klockan ringde halv sju och strax efter sju var vi ute i stallet.
Bestämde mej sent igår för att åka ut idag och ge Lucky hennes medicindos iom att hon inte är jättesmidgt, hon är supersnäll att ge sprutan och när man trycker in medicinen. Problemet kommer när man ska lyckad hålla upp hennes huvud efteråt och massera halsen så hon sväljer. Hon kan hålla det kvar i munnen väldigt länge innan hon sväljer vilket gör att man måste vänta tills man verkligen känner henne svälja, annars kommer det ut lika fort igen.
Men det gick alldeles utmärkt imorse och i princip all medicin kom ner. Jag hörde henne inte hosta en enda gång när jag var ute och morgonen är ju ändå jobbig i vanliga fall, men inte en enda liten host och hon väser inte alls vad jag hörde. Fina lilla hästen verkar faktiskt redan lite bättre..<3
.
Panda tyckte dock inte alls att det var en bra ide att matte skulle gå upp tidigt idag, för det betyder ju att hon också måste gå upp och gå ut. Hon försökte med fjäsk sålänge det gick för att få mej att ligga kvar hos henne. Men efter lite gos och kli på magen gick jag ändå upp, då kom hon ganska snabbt efter och ville gå ut ialla fall. Släppte ut henne så hon fick göra sitt och sen in igen.
.
När jag sen kom hem nu så hoppade hon upp i soffan, drog bak öronen och la sej mot kudden där jag brukar sitta, behöver jag säga att hon såg mkt lycklig ut när jag tog fram ett täcke och två kuddar och satte mej jämte henne, hon kröp under mitt täcke illa kvickt, rullade ihop mej till en liten boll, suckade nöjd och somnade. Älskade lilla sorken..<3
.
Så nu blir det hemmafix tills i e.m när pojken min kommer hem. Då blir det lite kvalitetstid med honom ett par timmar innan det är dags att åka ut till stallet och mocka, fixa mat, mysa med tjejerna och ge Lucky hennes medicin.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0