Tror jag är otursförföljd!?

Jag tror att mina älskade hundar har bestämt sej för att vara lite sympatisjuka idag, eller sjuka och sjuka. Klantat mej är ju vad jag har gjort, smällen jag fick igår över revbenen har med största sannolikhet resulterat i ett eller flera brutna revben. Måste ha sovit skitdåligt inatt då jag vaknade och kände mej inte ett dugg utvilad och hade gräsligt ont såfort jag rörde mej. Det är ju det som är det luriga med revben, de gör så mycket ondare när de läker än när skadan är nygjord.
.
Så nu har jag käkat lite piller och börjar fundera på lite frukost.. Tobbe var ute med hundarna för ett par timmar sedan och snart är det dags att släppa ut Panda igen. Får ta god tid på mej, tar ju en liten stund bara att få på sej ytterkläderna och skorna. Det värsta är att det går fan inte att böja sej framåt, känns som om hela revbenskorgen ska ryka av. Men de läker väl till jul..;) Det brukar vara värst första 4-5 dagarna då smärtan bara ökar, men sen brukar det avta lite sakta.. Men så farligt är det inte, gör bara ont när jag rör mej, hostar, skrattar, höjer vänsterarmen, nyser, böjer mej och lite till...
Tror att jag är otursförföljd!
.
Tanken idag var att Tobbe skulle skjutsat ut mej till stallet på morgonen (jag hade utsläppet) och sen hämtat mej lagom när hovis var färdig (han kommer 14.45). Men då jag inte hade fixat att få ut hästarna idag och han var tvungen att åka till jobbet och inte kunde hjälpa mej, sen hade det blivit för långt att sitta i stallet hela dagen i väntan på hovslagaren när man inget kan göra så fick det bli så att de som äger stallet fick ta det. Tack Veronika och Jenny!
Tobbe skulle gå tidigare från jobbet så vi åker ut lagom till hovslagaren kommer och mockar och fixar foder. Så idag får Tobbe leka bonde och skyffla skit!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0