Torsdag

Jisses vad trött jag är idag. Men jag somnade iofs sent och vaknade tidigt så kanske inte så konstigt.
Var ute i stallet tidigt och släppte ut idag, fick stå och försöka truga Lucky en lång stund med hennes mat innehållande medicinen. Gjorde som vanligt först, hällde bara i den och lämnade henne ifred vilket brukar funka. Men hon bara luktade på maten och vände sedan rumpan mot krubban.
Men fick i henne en del ialla fall genom att mata henne med lite mat i taget och en äppelbit varje tugga.
Hon talade bestämt om att det var det vedervärdigaste hon ätit, men tog ialla fall maten jag hade i handen, duktig häst! Men får försöka klura ut något annat tills imorgon så det slinker ner lättare.
Lägger man något sött eller extra gottigt i krubban hjälper ju inte det heller, då blir hon misstänksam för det, hon är knepig min lilla häst.
.
Nu ska jag vila ett par timmar innan det blir promenad med hundarna plus lite träning innan det är dags att gå in och ge sej på lite disk och tvätt..
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0