Tisdag

Myser i soffan med mina två pälsklingar Dumle och Panda.
Lite senare blir det en promenad i skogen, men denna gången tar vi en väg jag ridit, så jag vet vart vi hamnar..;)
.
Stallet är fixat för idag, hade både utsläpp + mockning till alla. Så det tar ju sin lilla tid. Pysslade lite extra med Lucky innan hon fick gå ut, egentligen skulle jag longera henne, men vädrey va inge kul plus att det är så himla halt överallt nu så vi får hålla oss till skritt ett tag till.
Longerade ju henne igår morse för att se hur hon reagerar på ansträngning, under 10 min trav lös i padocken hostade hon rejält ca 4 ggr. Sen hörde jag henne hosta till en gång när jag släppte tillbaka henne i hagen och hon galopperade bort till de andra. Pratade med veterinären igen imorse och vi kom fram till att jag ska börja skritta henne varje dag i skogen. Ingen ansträngande arbete till att börja med utan lite försiktigt. Sen om jag är i stallet på morgonen är det inte fel att hon får springa lite i padocken innan hon går ut och äter hösilage i hagen, just för att hon ska få "hosta ur sej" ev slem, då hon får upp mest på mornarna. Hon ska få en ny omgång Ventipulmin, så jag ringde apoteket direkt när jag kom från stallet och de skulle beställa hem det till Mullsjö, det skulle komma hem senast fredag som jag förstod det. Hon ska äta det nu en vecka till att börja med, sen beroende på hur hon verkar ska hon äta sista veckan med eller så avslutar vi behandlingen då.
Jag är mest lycklig över att jag får börja rida min lilla underbara häst igen..<3
.
Imorgon skulle ju hovslagaren ha kommit, men det funkade inte för honom så på torsdag 14.45 blir det istället. Så bara en dag extra, det gör ju ingen skillnad för hästarna.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0