Söndag

Ligger nerbäddad och är väl egentligen redo att sova. Men känner mej inte riktigt redo ännu. Sen ska Panda ut en gång till så hon klarar sej resten av natten. Det är så skönt att få sova till åtta och slippa gå ut vid femtiden första gången.
.
Idag har jag ridit Lucky för första gången på nästan en vecka. Helt underbart att vara tillbaka på hennes runda rygg. Tyvärr har dock stackaren fått nåt skit med halsen och hostar såfort hon anstränger sej så det blev en väldigt lugn skrittrunda, och sen hostar hon utan ansträngning ibland också. Så det där får veterinären komma ut och kika på snarast. Lär väl bli pencillin och slemlösande skulle jag gissa på.
Ska ringa Mantorp imorgon och fråga om de tycker att hon ska vila (vilket jag tror) eller om hon ska promeneras tills veterinären kommer.
.
Emma var med mej ut till stallet idag, testade Annie.. Trots att Annie är stor och Emma liten passade de bra ihop..=D Och Annie såg jättelycklig ut över att få följa med i skogen..
Pippi fick komma in och mysa plus få lite borst när de andra var utsläppta i hagen, hon talade snabbt om att hon ville minsann stå med huvudet mot utgången så hon kunde se hela stallet. Så det var bara att vända på henne, annars vänder hon sej själv hela tiden. Sen var hon så nöjd så..!
Hon hade stora klampar när hon kom in, ska bli så skönt att få på henne skor med snösulor den 30, slipper hon klampar i fram.
.
Lite foton från stohagen efter ridningen..
Lucky & Pippi...<3
  
1. Annie 2-3. DayLight 3. Ghostie 4. Annie & Emma
 
.
När Emma åkt hem och vi käkat lite middag (ryggbiff, potatis och sås) och efterätt (kladdkaka & grädde) så kröp jag upp i soffan, höll mej med lite kämpande vaken större delen av första filmen, men såfort nummer 2 började sov jag som en stock. Och det fortsatte jag att göra ända tills nu för bara en liten stund sedan då jag vaknade, supertung i huvudet, förmodligen blev jag helt utslagen av mina värktabletter jag hade tagit innan maten.
.
Imorgon blir det stallet på förmiddan och ev veterinären, annars blir det på tisdag.
Tog lite foton på hästarna i hagen, men de kommer imorgon, orkar inte ladda av dem nu ikväll.
.
Kram Sofia!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0