Premiär för Panda att spåra dummy utomhus!

Idag har Panda fått testa på att spåra dummy utomhus. La först ett par riktigt korta spår och sen avslutade jag med ett par lite längre. Hon fattade snabbt vad det hela handlade om och gillade det verkligen, var ivrig att få komma iväg och jobbade med näsan hela tiden. Så lycklig när hon hittade den och dels fick en liten belöning och en liten lekstund med dummyn.
.
  
.
Dumle fick svårare uppgift, dels så har inte hans dummy samma skarpa lukt och sen får han spåra mycket längre och jag lägger spåren svårare, går över mitt egna spår flera gånger. Han är som vanligt överlycklig över att få spåra och gnäller som en dåre fram tills det att han hör ordet SÖK!
Då är det 0-100 på ett par sekunder.. Knappt så jag hinner med honom. Idag gick det lite för fort i skogen, kom på ett ställe där det var ett vattenfylld dike som hade frusit = skithalt! Så där låg jag och sprattlade som en fisk på torra land en stund innan jag återfick andningen och kunde ta mej upp.
Drog i revbenen och vänster knä rätt bra, men inget farligt. Skulle tro att det är över tills imon..=)
Såfort jag stod på benen och bad honom fortsätta var det full fart igen!
Några kort hinner man ju inte ta på honom, han är så vansinnigt explosiv och allt händer så fort.
Likadant när han hittat dummyn, den ska skakas och lekas med till 1000. Däremot filmade jag ett kortspår och det spåret där jag åkte omkull. Ska leta reda på sladden till telefonen så kan jag slänga upp kortspårsvideon sen..
.
Till helgen ska jag tvinga ut Tobbe i skogen och köra lite personsök.. Vare sej han vill eller inte..;)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0