Nu kommer vintern tillbaka!

Ja, på marken utanför mitt fönster är det vitt. Inte många millimeter snö, men det är kallt och nu har de lovat snö i tre dagar. Så snart kommer marken vara täckt i ett mjukt, vitt hölje igen.
Själv har jag varit vaken i ca 1 h, hundarna har varit ute.. Panda gillade inte alls att det där kalla, blöta på marken hade återkommit. Hon sprang ner och kissade och sen uppför trappan lika fort igen.
Dumle däremot såg överlycklig ut och behövde lirkas lite med för att han skulle komma in igen, det är då han stänger av parabolantennerna och sakta går åt ett annat håll, markerar tydligt att det är inte riktigt dags att komma in än. Men då kör vi kommandot som funkar varje gång, "Kom Dumle så går vi in och äter frukost", kommer han som ett skott. En liten godbit innanför dörren och både matte och hund är nöjda..;)
.
Som vanligt återvänder Dumle gärna till sängen när morgonbestyren är avklarade.. Panda däremot har lite olika åsikter om det där, de flesta mornar kan hon knappt hålla sej vaken ute och somnar direkt när hon väl är tillbaka inne. Men sen finns det såna mornar som idag, då det känns som om någon tankat henne med raketbränsle under natten och hon far runt som en dåre på golvet och mordhotar alla sina leksaker.. Just nu är det kossan med pip som ligger illa till...
.
Eftersom mitt ben/fot har blivit så mycket bättre med Arnika kuren så går jag nu på bara en krycka iom att mycket av svullnaden har gått ner så att foten överhuvudtaget är böjbar. Detta gör ju vardagen så otroligt mycket lättare och det är jätteskönt att se att det går åt rätt håll med läkningen.
Blåmärkena syns däremot mer och mer för varje dag och ju ser benet/foten ut som ett gigantiskt påskägg med alla sina färger.
.
idag blir det lugnt på dagen, stallet på kvällen, precis som mina två föregående dagar.
Lite tråkigt att åka ut när det är mörkt jämn, jag vill ju gärna testa nya kameran ordentligt utomhus på hästarna. Men samtidigt är det mysigt att vara där på kvällen, få pyssla om dem innan nattningen..
Lyckus mugg är nu nästan helt borta, inga skorpor och benet är till 99% helt normalt.
Det saknas endast lite päls där krustorna tidigare var. Men jag fortsätter tvätta och smörja varje dag.
När det är helt borta och jag ser att pälsen kommer tillbaka så slutar jag smörja och tvättar bara.
Man ska alltid vara försiktig så man inte blöter ner för mycket i onödan om man inte måste, men torkar man bara benen på hästen ordentligt efteråt så är det inga problem att tvätta varje dag.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0