Lördagskvällen är här!

Nu har jag gjort mitt för idag. Enda gången jag tänker resa på mej nu är om hundarna behöver gå ut eller om jag själv behöver gå på toa.. Annars är jag för kvällen parkerad i soffan med datorn i knät!
.
Men lite har hunnits med här hemma ialla fall. Det känns skönt! Och imorgon är Tobbe ledig så då kan vi hjälpas åt med en del grejer som ska göras. Imorgon kommer Emma vid tolvtiden, ska hänga med till Almenäs och rida ut en sväng med mej.. Ska bli jättekul! Alldeles för längesen vi träffades nu! =D
.
Nu när snön är tillbaka kom ju även Dumles problem med att det samlas snö i hans tassar tillbaka, tidigare har jag ju löst det genom att smörja in hans tassar, men eftersom han är så vansinnigt med lång tjock päls på tassarna så har det ju blivit klabbigt och gott och sen är det inte alltid man har kommuit ihåg det och sen gillar han inte att få salvan på sej heller, försöker slicka bort den såfort han kan.
Så nu har jag klippt honom i tassarna, ville spara den långa pälsen på ovansidan, tror det skulle se knasigt ut med en långhårig schäfer med kortklippta tassar. Han är ju ingen ras som ska behöva trimmas egentligen, men nu fick alltså tassarna sej en omgång. Klippte först med sax, men kom inte åt överallt så hämtade klippmaskinen och med den gick det jättelätt och fort. Tills jag kom till sista tassen, han hade legat helt stilla på sidan och nästan sett ut att njuta av det tills nu. Han ryckte till med tassen och klippmaskinen nuddade då ena trampdynan under tån, det blev ingen skada men förmodligen gillade han inte känslan och sen ville han inte på några omständigheter veta av klippmaskinen något mer.
Så efter att ha trugat och gullat till att säga ifrån på skarpen det sista gav jag upp, han blev bara mer och mer stressad och tog saxen igen. Då var han så nöjd så. Så det får vi träna på tills nästa klippning..
Men i det stora hela är jag nöjd och jag tycker han var duktig för att vara första gången jag använde klippmaskinen på honom..=)
.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0