Go kväll!

Ja, här ligger jag med foten i högläge och vilar..
Jag kan tyvärr inte göra så himla mycket mer än så för tillfället.
Men som jag har konstaterat är morgnarna allra värst, då är benet/foten som mest svullen och även till kvällen.
Sen verkar det gå ner lite under dagen, tack och lov. Men än kan jag inte mer än sätta ner tådelen yttepyttelite i marken, dels gör det ont, sen är det så svullet så även om jag skulle vilja trots smärtan så kan jag inte vinkla fotleden uppåt det minsta.
.
Tur man har hjälp av Tobbe i stallet. Eftersom jag hoppar på kryckor så kan jag ju inte göra alltför mycket nytta.
Men det är ändå bra för mej att komma dit och borsta, mysa lite med hästarna och göra fodret.
Dels känner jag att lite nytta kan jag göra och sen glömmer man foten/benet lite när jag får hålla på med mina fina tjejor. Längtar efter att få rida igen nu! Men det dröjer nog några dagar till skulle jag tro.
Jag brukar ju säga att kommer du upp själv så kan du rida, just nu skulle jag behöva en väldigt hög pall + någon som lyfter upp mej på pallen för att komma upp. Sen är ju inte Lucky i någon tävlingskondition så hon blir ju inte alltför tokig av att vila ett par dagar. Det var värre när jag bröt högerbenet, då var hon i full tävlingskondition och behövde verkligen motioneras för att inte bli tossig i hanteringen.
.
Idag blev det stallet på kvällen, tvättade Luckys mugg som ser kanonfina ut och pysslade lite.
Längtar verkligen till varmare väder så Pippi kan få det där badet snart. Men hon är så jäkla söt nu när hennes man har fått växa vilt. Ser verkligen ut som en liten hedponny. Blir gott till sommaren som skydd mot insekter också, till och med hennes futtiga pannlugg har växt några millimeter.
.
Har testat att smörja på Pharma Arnika Ice på foten/benet nu ikväll, den hjälpte endast lite mot svullnaden, men däremot tog den faktiskt (som utlovat på flaskan) bort lite av det onda, vilket var väldigt skönt.
.
Sen har jag bestämt att Pippi ska få skor på framfötterna vid nästa skoning den 30 Januari. När marken blir frusen ömmar hon ganska mycket fram + om hon går på grusvägar med stora stenar. Så snösulor i strl Mini får införskaffas vid nästa sväng in till stan. Blir bra för henne att få broddar i fram också, går hon ännu säkrare i hagen när det blir halt igen.
.
Kram Sofia!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0