Tisdagskväll

Sitter här med enorm värk i både rygg och revben.. Fick astmaanfall i stallet och som vanligt när jag får det börjar jag ju hosta, inte alls skönt med brutet revben.. Så det får nog bli en värktablett eller två till kvällis och sen hopp i säng och sova tidigt. Ska ju orka med morgondagen också.
Hade ju planerat långpromend med mina vovvar och lite annat här hemma där min rygg behöver vara någorlunda med på noterna. Men man vet aldrig, kanske vaknar och mår jättebra imorgon, man kan ju alltid hoppas på det ialla fall!
.
Idag har vi varit en sväng in till Jönköping, Tobbe stackarn får aldrig vara ligga på sofflocket när han är ledig, alltid är det något planerat. Förra veckan skulle vi hämta hösilage och lite annat. Idag var det ByggMax, A6 (Ikea, 3-butiken), Eko och lite käk på Max som hanns med.
Mötte upp mamma och fick pussa lite på Mimsan och Hugo..
.
Lite senare på eftermiddagen, när mörkret fallit åkte jag till stallet. Hade mockningen till hela stallet och det gick inte fort idag. Tog det lite i etappet iom att jag fick jobbigt med andningen. Men till slut var allt klart och efter att Pippi varit inne och Lucky blivit kollad i hagen så var det dags att åka hem.
Lucky var tyvärr jätteslemmig i näsan idag och lät lite rosslig på andningen, men det kan ha varit slemmet som satt längst ut som lät också (hoppas!).. Dags att uppdatera veterinären igen, hon får sista medicindosen imorgon nämligen. Vill höra med henne vad hon tror om fortsatt behandling eller vad vi ska göra. Vet ju var Mantorp säger, vill se om hon instämmer i det hela. För helt bra är hon ju inte, tyvärr..=(
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0