Tisdag

Nu tar jag, hårbollen-Soffpotatis och Räcer-Råttan ledigt ett par timmar och myser ner oss i soffan framför en film eller ett par avsnitt Fringe. Nu är till och med jag trött på snön, ialla fall sån jäkla tung blötsnö som det är nu. Det får gärna bli vår för min del. Men det kommer snart det också..
.
Hade utsläpp + mockning i stallet imorse, tyckte allt gick skitsegt idag. Spelade ingen roll hur mycket jag skyndade mej, det gick inte fortare än ett visst tempo ialla fall. Men kroppen mår inte bra heller, lederna är stela och musklerna krampar jättelätt. Sen är mitt revben inte läkt än heller och det kände jag av extra tydligt idag. Har förmodligen tagit i lite för mycket sista dagarna. Så nu får det bli lite lugnt ett litet tag framöver.
.
Tobbe jobbar lång dag idag, började 12.00 och slutar 22.00.. Nu är han inte ledig förrens nästa tisdag igen. Men två dagar framåt är det morgonpass ialla fall. Så då har vi kvällarna att greja här hemma.
.
Idag hostade Lucky hela vägen ut till hagen, kom upp en massa äckligt slem. Blä.. Men tur att det kommer upp ialla fall. Pratade med veterinären imorse igen, den behandlande var sjuk så det fick bli en annan, men nu vet jag hur vi ska fortsätta ialla fall.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0