Sån jävla skitdag igår..

Dumle ligger till höger om mej och sprattlar och har lustiga ljud för sej (han drömmer)... Med tungan utanför som vanligt.. Lill-Panda ligger utmed mitt ben och sover. De har en slöardag precis som matte idag, skönt med sympatiska hundar..
.
Panda har hittat på en ny liten egenhet, när hon får sin matskål så sätter hon sej och tittar på den en lång stund, sen skäller hon på den, följt av ett hopp rätt upp i luften där framtassarna landar på kanten av skålen, efter det ser hon skitlycklig ut och jagar matbitarna över hela golvet, hon plockar och äter som om det gick på tid. När hon är färdig ser hon extremt nöjd ut!
Hon har lite lustiga ideer för sej den där lilla hunden, så nu har vi ytterligare ett att lägga till listan..
.
Orkar inte gå in på en massa detaljer men kan väl uppdatera er på våran extrema otursdag som var gårdagen. Först gick ett vattenrör sönder ute i pannrummet, det som sitter närmast hydroforen = inget vatten. Tobbe försökte göra en tillfällig lagning så det skulle kunna gå på halvfart ialla fall, men icke, det läcker hur han än gör.. Sen när han ska hämta mej i stallet hör vi hur det knäpper/smäller i framvagnen när man vrider på hjulen + att bilen ser väldigt låg ut. Misstänker fjäder eller annat skoj, och mycket riktigt, höger framfjäder är helt av längst ner och hänger som nån annan dum julgransdekoration längst uppe i hjulhuset.
.
Så det fick bli tåget till jobbet för min pojke idag. Själv har jag sån tur att ha en vän som Veronica, hon följde med mej till stallet trots att hon var så himla förkyld stackaren. Så jag fick fixa mockning, foder och se till dem. Tack!
.
Jag har ialla fall under dagen fått tag (efter mycket ringande) på en rörmokare som kommer redan 8.00 imorgon bitti. Så nu behöver jag bara klara mej resten av kvällen och natten. Sen ska det vara fixat.
Kl. 9.00 ska jag vara i Jönköping och börja min utbildning, det ska bli jättekul att äntligen komma igång!
Jag går till 16.00 imorgon, sen samma tider på måndag igen.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0