Myskväll..

Är supertrött (vad ovanligt..) och nu sitter vi uppkrypna i soffan tillsammans med Panda.
Vovvarna är nöjda, var med mej ute när jag fixade i stallet innan och for runt ute på fältet i snön. Dumle är det full rulle på hela tiden, Panda får små ryck och far runt, sen vilar hon en stund och sen är det på´t igen..
.
När jag hade lunchat hästarna idag tog vi en sväng in in till Jönköping. käkade först (Max såklart!), sen Ikea, El-Giganten, Jula, Citygross, Biltema, Rusta och Granngården innan vi slutligen åkte upp och hämtade kärran som var lastad med torv.. Så det blev ett par timmar i stan, behöver jag säga att vi var väldigt välkomna hem när vi öppnade dörren och släppte ut hundarna. Att vi sen hade med oss en påse med nya hundben gjorde ju inte saken sämre direkt..;)
.
Gick ner och gav tjejerna lite eftermiddags hö och vatten. Sen mockning och lite fix i stallet. Skruvade upp krubba, saltstenshållare och lite krokar..=)
.
Varmt och skönt har det varit idag och ska man tro våran lilla Saab så har det ju varit vårväder idag..
.
Och visst har det varit helt underbart väder idag.. Bjuder på en bild från i förmiddags och en från den vackra solnedgången nu ikväll.
 
.
Imorgon blir det lite ridning på förmiddan på gamla invanda ridvägar. Sen åka och hämta hösilage runt halv sex tiden. Ca 500kg har det varit i den balen jag har hemma nu, den har räckt i 3 veckor. Vilket jag tycker är kanon med tanke på att det har fått 12kg var varje dag. Alltså ett kilopris på 70 öre/kg!
.
Kram Sofia!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0