Lördagsnöjet

Ligger nerbäddad i soffan och kikar på Polisskolan 7. Gjorde det stora misstaget att ge Melodifestivalen en ny chans iår, varför kan man ju undra såhär i efterhan. Men det var väl för väl att en av figurerna från Pokemon fick vinna ialla fall.
.
Vad har jag gjort idag då? Tanken var att sova ut lite granna idag, men det va ju lögn i helvete när man vaknar och har ännu mer ont i revbenen än kvällen innan. Bara att resa på sej och trycka i sej lite värktabletter innan frukost.
Sen greja lite dator innan det var dags för frukost. Pysslade lite här hemma, ca 12.00 åkte vi in till Mullsjö. Hämtade ut Luckys medicin och handlade + hämtade Kristina vid tåget och körde upp henne till Björkhaga.
.
Hem och käkade lite lunch innan det var dags att åka ut till stallet. Fick tvätta näsan på Lucky idag också, slemmet som kommer upp torkar och fastnar vilket jag gissar på inte är alls skönt för henne.
Hon ser helnöjd ut när jag tvättar/pillar bort det. Försöker till och med hjälpa till och kör lite med mulen på svampen. Men det rinner mycket mindre ur näsan på henne nu ser det ut som. Några dagar nu har det ju varit enorma mängder. Bläk!
.
Eftermiddagen ägnades åt bakning, först blev det två olika sorters muffins. Jordgubb och ApelsinChokladCrisp..=) Sen en omgång med Pandakakor!
Tobbe har lagat mat inför imorgon, perfekt att göra grytan dagen innan så är det bara att fixa riset imorgon. Ullis skulle ta med tårta och det ser vi ju inte fram emot alls..;)
.
Min stackars rygg och revben började klaga högljutt någonstans mitt i bakningen, men bara att bita ihop och göra färdigt. Men resten av kvällen har tillbringats här i soffan.. Av nån anledning gör det inte lika ont att sitta ner när man sitter mjukt som när man sitter på en hård stol.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0