Londondimman ute idag!

Här sitter jag nedbäddad under en fleecefilt, köpte två nya på Ikea igår. Hade först tänkt att ha dem i soffan som skydd för hundarna, men de var så extremt varma och gosiga så de fick bli mysfiltar istället. Så får vi helt enkelt köpa två nya och ha i till hundarna. Dyra var de inte heller. 39,- om man har medlemskort och de är rejält stora så man kan dra dem flera varv runt sej om man vill..;)
.
Hästapållarna fick komma ut strax efter 7 idag, orkade inte upp när klockan först ringde vid kvart i, men de såg inte så ledsna ut för det. Hörde Lucky redan när jag närmare mej stallet.. Så mysigt..<3
Gick först ner med dem till hagen och sen ner med hösilage och vatten, lill-Panda var med bägge gångerna.
Mötte en som kom med två hundar påvägen ner, Panda skällde men gick inte fram när jag sa åt henne att stanna, duktig hund! (stolt matte). De bägge större hundarna tittade väldigt märkligt på henne först innan de började skälla,  fast det är klart, hade jag mött en lund mindre än en normalstor katt med en ill-orange tröja så tidigt på morgonen hade jag nog också trott att jag inbillade mej först..;) Men den är bra tröjan, hon syns ju om man säger så!
.
Idag hade jag tänkt ta mej en liten ridtur, de har ju lovat sol och flera plusgrader idag också. Det har inte alls varit lika kallt inatt, termometern visade -4,3 när jag kollade innan jag gick ut till hästarna.
Och trots att det bara var plusgrader ett par timmar igår så har det tagit på snön, ortdentligt också. Främst på tak och byggnader, men visst är det påväg bort, sakta men säkert.
.
Men först, ska jag plugga i några timmar. Tänkte läsa 3 kapitel idag och sen göra instuderingsfrågorna till det.
När Tobbe kommer hem blir det till att åka och hämta hösilagebal!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0