God morgon allihopa!

Man kan väl lugnt påstå att jag inte har haft någon bra natt, mellan klockan 20.00-23.00 sov Panda som en liten gris. Jag somnade i soffan och sov fram till 01.00, då sov hon också. När jag vaknade så vaknade hon också till, så det blev en liten kisserunda i trädgården innan vi kröp ner i sängen för en god natts sömn, trodde jag! Mellan 01.00 fram till 09.00 har hon levt fan här hemma, katterna hade tänkt ut en lömsk plan (enligt henne), den ena har legat i dörröppningen till toaletten där hennes älskade papperskorg finns, den andra har gått och strykt sej mot gallret in till sovrummet och varje gång hon då närmats sej gallret han katten sprungit iväg med ett nöjd jamande. Så nu, för ca 20 minuter sedan när jag för längesedan gett upp och satt mej här så är hon äntligen trött och kommer förmodligen sova hela förmiddan.. Det är ju tur att hon är söt, det lilla monstret..<3
.
I fredags var det ju dags för första skoldagen, var inne i Jkpg redan 08.00, började 09.00. Fick först en introduktion på 1 h och sen blev det en stunds väntan på mentorsamtal, där vi la upp i vilken takt jag ska studera och vilka ämnen jag ska börja med. Det blir många fler dagar inne i Jkpg än jag räknat med från början. Och APLen (praktiken) går jag ut på redan denna terminen om ett par veckor, den är på heltid i 5 veckor. Veckan som kommer ska jag vara inne i Jkpg måndag, onsdag och torsdag, med start klockan 9.00 alla dagarna.
.
På grund utav att det blev så mycket dagar att åka och vi omöjligt får ihop det här hemma, så har vi tagit ett beslut som ni kommer få ta del av här i bloggen lite längre fram..
.
Igår var jag i stallet på morgonen, hade sällskap av Veronica som hjälpte mej att släppa ut och göra iordning stallet. Därefter åkte vi hem till henne, efter lite frulle så var det dags för hennes busar att få motion. Jag red hennes äldsta häst, Filippo. Aldrig suttit på honom innan, men vilken mysig häst. Knappt riden på ett tag och ny ryttare, men bara knatade på med öronen rakt framåt och inte en fundering på att busa eller något annat trots att man kände att han var pigg.
Veronica red sin unghäst som har varit lite bråkig det senaste, men igår gick det fint, bara en gång hon ville bråka med det reddes ut..=)
.
Tobbe hämtade mej efter 13, åkte till Falköping och handlade och sen hem för lite lunch innan det var dags att greja lite ute igen. Eftersom bägge var helt slut så gick vi in efter ett tag igen, jag lyckades somna en timma, vilket var väldigt skönt. 19.00 satte vi fart med maten, det blev tacos framför tvn. Först ett par avsnitt med Fringe och sen Åsa-Nisse på TV4. Hoppade Medodifestivalen, men lyckades ändå slå över för att se vilka som gick till final och andra chansen m.m. Låten Falling som var först med att vinna var faktiskt riktigt bra, äntligen!
.
Nehe, funderar på om jag skulle masa mej upp och börja med lite frulle. Blir nog mysmorgon framför tvn idag och sen ut och köra högsta fart ute ett par timmar. Har inte stallet förrens ikväll då jag ska släppa in.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0