Framsteg för Pippi, bakslag för Lucky..

Klockan har redan hunnit bli strax efter två, halva dagen har redan gått. Men tiden går alltid fort när man är i stallet. Åkte ut tidigt och släppte ut hästarna. Sen efter mockningen och fix med maten så ringde min hovis och sa att han blev tidig, undrade om jag var i stallet redan. Passade mej kanonbra, så lagom när han rullade in på gårdplan så hämtade jag Pippi i hagen.
Så nu har Pippi Prick skor på framtassarna med snösulor. Imorgon blir det till att skruva i broddar också, kände att mitt revben pallade inte att jag skulle stå dubbelvikt eller sitta på huk idag.
Så skönt att se henne när vi gick ut i hagen igen, verkade väldigt nöjd med sina ny skor!
.
Är orolig för min vackra svarta, igår när jag kollade till henne var hon inte alls slemmig i näsan, endast lite, lite. Men idag var det desto mer och hon hostade flera gånger när jag tog ut henne från stallet efter borstningen. Hade tänkt gå en promenad med henne, men skippade det eftersom hon verkade sämre.
Ska försöka få tag i behandlande veterinär redan idag, annars blir det det första jag gör på måndag.
Mantorp får sej nog ett samtal, är orolig för min lilla tös...=(
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0