WTF hagel!

Den klarblå himeln med den underbara värmande solen byttes på några sekunder mot en helgrå himmel som spottade hagel stora som golfbollar (överdriver bara lite).. Temperaturen gick från +10 till +3 på några minuter. Fick skynda ner till hagen och slänga på regntäckena på en förvånad Lucky (vadå, täcke!?) och en upprörd Pippi (vart e mitt täcke, jag blir blöt!!)..
.
Tobbe hann göra klart nästan hela trappen innan himlen öppnade sej, det blir så jäkla snyggt. Ska knäppa ett kort sen så ni får se..=) Jag är supernöjd! Han e duktig min karl.
.
Vi fikade lite innan det var dags för Tobbe att åka och jobba ett par timmar, på sin lediga helg.. (mummel, gruff)..
Jaja, får roa mej själv tills han kommer hem helt enkelt. Om det bara klarnar upp tar jag och hundarna en tur ner till beteshagen och börjar med staketet till den nya delen. Det är på tiden nu, vill få det klart så de kan gå över där nu till månadsskiftet. Så den första delen får en chans att vila så det börjar växa lite där.
.
Annars blir det lite innemys med dogsen och kissekatten nu tills vädret bestämmer sej för att bli bättre..
Fick nästan tvinga ut Panda när hon skulle kissa innan, hon stannade i dörröppningen och tittade på mej precis som att "det är lugnt matte, jag kan hålla mej ett tag till".. söthunden..<3
.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0