Såhär mitt på dagen..

Usch, jag blir så ledsen när mina vänner skadas eller såras på något sätt.. Man vill kunna skydda dem från allt sådant tråkigt, men tyvärr går det ju inte alla gånger..=( Det enda man kan göra är att finnas där när de behöver det.
.
Jag och Panda har precis varit nere hos Lucky och Pippi och gett dem lite lunchmat, passade på att dra av dem bägge lite päls, Lucky fäller inte speciellt mycket längre, men hon hade ju inte så mycket päls till att börja med.
Pippi däremot kaskadfäller och det går i princip att plocka stora handfulla tussar från henne utan någon ansträngning alls. Så hon fick sej en rejäl omgång med först piggeborsten och sen ryktstenen som avslutning.
Inget hon klagade på kan jag säga, men det såg ut som att jag hade dödat en vit kanin eller något på marken sen.
Och mina träningsbrallor som var svarta när jag gick ner var ganska snart stickelhåriga..;)
.
Termometern visar redan 11,1 grader i skuggan och det är riktigt varmt och skönt i solen, inatt ska det vara flera plus även på natten så det blir sussa utan täcke för Lucky, nu får det gärna hålla sej såhär, inga mer minus nattetid så vi kan bli av med den där envisa tjälen nån gång.
.
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0