Så trött att ögonen går i kors..

Idag har jag knappt gjort något nyttigt alls. Panda väckte mej vid 05.30 imorse och jag gick som i en dimma upp ur sängen och lyckades på något sätt få på mej både vanliga kläder och ytterkläder.
Gav hästarna frukost inne och när Panda var klar så vinglade jag in igen, somnade nog innan jag hade fått ner huvudet på kudden ens.
.
Sov som en stock igen om väckarklocka och allt, men strax efter halv nio vaknade jag till liv igen och kom upp, tog med mej Panda ut och klädde på hästarna sina regntäcken. Ruggigt väder idag igen.. blä för det! När jag var klar med detta gick jag in och varje steg kändes som om jag vägde 400kg.. minst!
Tobbe hade plockat fram frukost och jag fick på något sätt i mej både the och två mackor.
Kände att jag började vakna till och gjorde mej iordning. Var tvungen att besöka skolan idag så när det var gjort åkte vi och hämtade gallerkärran och efter ett besök på ByggMax så begav vi oss hemåt igen.
.
Gick in och bäddade ner mej i sängen och tänkte att jag skulle vila lite, läste ett par blad i min nya bok, men slutade när jag upptäckte att jag hade läst tre sidor men inte fattat ett skit för att jag var så trött att ögonen nästan gick i kors på mej. Så med Panda vid min sida somnade jag som en stock och sov supergott ca en timma. Vaknar sen av att min underbara sambo kommer in med lite lunch till mej innan han behöver åka till jobbet. Så efter att jag ätit så masade jag mej upp. Hästapållarna behöver också lite lunch...
.
Jag har inte så många måsten idag, ska bada Dumle och klippa hans klor, får inte glömma att plocka bort hans matskål runt klockan 17-18, han får inte äta innan operationen imorgon.
.
Det är skönt med hundar som inte har något emot en dag i slöhetens tecken..;)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0