Jäkla skitdag!

Ja, det är vad det har varit idag, en jäkla skitdag!
Den började skit och fortsatte skit så jag gav fan i allt och satte mej framför datorn ett par timmar och tjurade, sen gav jag upp när jag började få för ont i mina händer och satte igång en film istället. Har varit ute med hundarna några gånger plus lunchat hästarna, annars har jag inte gjort ett skit idag.
.
Hela morgonen och förmiddagen har det regnat och blåst, var nästan så jag fick bära ut Panda när hon skulle kissa vid 11-tiden. Fick gå ner till hästarnas boxar så hon fick kissa där för hon ville bara in igen och jag håller med henne, hade jag inte behövt hade jag inte gått ut alls idag. Den enda som inte verkar bry sej om att det står spön i backen är Dumle, inget väder är dåligt väder om man är en schäfer!
.
Men nu skiner äntligen solen igen och det gör mej betydligt gladare, om nu bara blåsten kunde avta, de har till och med gått ut och varnat för kraftiga vindbyar idag och det har vi verkligen fått känna av.
.
Nu är det nedräkning inför Dumles kastrering, hans sista dagar som riktig karl.. Haha, sen blir han en det, eller en hen som det så fint heter nuför tiden. Men jag tror inte att det kommer bli någon större skillnad på honom, mer än att han inte kommer bry sej om löptikar, han är ju en soffpotatis redan så det kan väl knappast bli värre. Men det vore skönt om han kunde lägga på sej lite mer, han är ganska fin i hullet nu, men det är alltid en snäv balansgång med honom mellan normalhull och underhull.
.
Tog faktiskt av hästarna deras täcken nu när jag var nere och lunchade, det ska komma mer regn framåt sena eftermiddagen/kvällen, men då får jag väl gå ner och slänga på dem igen. Vill att de ska få gå utan så mycket som möjligt..
.
Nehe, jag tror jag återvänder till mitt soffhörn igen..
.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0