Härlig morgon!

Jag och Panda har precis kommit in efter en morgon ute i solen.. Panda har nu slocknat i mitt knä och verkar helnöjd över det. När jag skulle ut och släppa ut imorse så verkligen slog solen emot mej när jag öppnade ytterdörren, bestämde mej där och då att jag skulle ta en tidig skogstur på mitt fina hjärta..
Vi var ute en timma och travade mycket, blev även ett par galopper. Lill-Panda var naturligtvis med och fick springa mycket.. Men inget gnäll från henne, hon verkar knappt berörd av farten. Min lilla superhund..<3
.
Väl tillbaka hemma efter lite mer än en timma så släppte jag ner Lucky i hagen, ställde Pippi utanför stallet och körde en rejäl genomborstning på henne. Hon har fått nåt skorv i pälsen som dock verkar läka av sej själv. Men jag pillade försiktigt bort en del av det skorviga, tänkte smörja lite först.. Men huden är mer oljig än torr så lät det vara.
Får hålla kik på det ett par dagar nu.
.
När sen Pippi var nere i hagen igen så fixade jag mockning och foder, så är allt klart till kvällen. Sen blev det frukost i solen på trappen tillsammans med Tobbe.
.
Dumle läker fint och såret är idag mycket mindre rött och lite mindre svullet. Så det går åt rätt håll!
.
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0