Hanhund bortskänkes!

Om jag får tillbaka honom lagom till torsdag då det är dags att åka till farbror doktorn och plocka bort kulorna på honom..
Dumle har alltid varit världens snällaste hanhund, aldrig brytt sej speciellt mycket om löptikar mer än att han har sniffat lite och pussat dem på öronen.. men inte mycket mer. Men nu i förrgår slog det totalt över i huvudet på honom och han har sedan dess pipit, skällt, ylat och illvrålat plus flåsat konstant sedan dess..
.
Idag har det eskalerat ännu mer och det slutade med att jag ringde till Smådjurskliniken i Jkpg och frågade om det finns lugnande på apoteket som man kan köpa receptfritt till den stackaren så han slipper stressa så vansinnigt.
Blev lycklig när veterinären säger att vanliga Valerina Natt funkar alldeles utmärkt att ge honom, så nu har han fått det och nu väntar jag bara på att de ska verka fullt ut.
.
I övrigt så tar vi slappardag i soffan idag, Panda och jag är trötta.. Tobbe jobbar hela dagen, men förhoppningsvis kommer han inte alltför sent ikväll.. Det är fortfarande skitväder ute, men ingen regn än sålänge, bara äcklig blötsnö som ändå inte lägger sej.. Hade det regnat hade den sista snön försvunnit ialla fall.. Skit e vad det e!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0