Gjort lite nytta nu ialla fall!

Har en upprörd liten Panda på axeln, hon står med bakbenen på min axel och frambenen på ryggstödet till kontorsstolen.. Hon är inte alls nöjd för tillfället, grannen är här och hjälper till att plana ut på framsidan där det har varit berg och dalbana tidigare, tanken är att det ska bli fin gräsmatta. Detta har ju inte Panda godkänt och får ju inte heller vara med ute och kika, då blir hon surig!
.
Jag och hundarna tog en sväng ner på stora fältet tidigare och tränade lite, halvtidspaus nere vid lilla bäcken så de fick svalka sej lite, Dumle plumsar ju glatt i, Panda gillat vattnet men går i lite mer försiktigt än vad den stora drummeln gör och hon gillar inte när han plaskar omkring och skvätter vatten på henne..
.
Sen gick jag ner och hämtade Lucky och gjorde henne iordning, blev lite longering för henne idag, det blåser ju halv storm ute och jag är inte så sugen på att få en massa skit i ansiktet när jag rider i skogen, eller i värsta fall en pinne eller något. Hon jobbade fint men var lite väl pigg i början, men efter ett par pip, några tjuvrusningar efterföljt av några bockningar lugnade hon ner sej och såg himla nöjd ut, bushästen..
Drog av Pippi en massa päls när jag släppte ner Lucky i hagen igen, jäklar vad den lilla ponnyn fäller, är det bara lite varmare en dag och inte blåser så mycket ska jag bada henne, hon har kliat sej i svansen och på rumpan nu igen så hon kliar nästan hål på sej själv.
.
Nu ska jag vila en stund innan jag fixar mockningen, sen se om jag kan övertala mannen att åka och köpa pizza eller något annat gottigt ikväll.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0