Vaknade 05.45, på en lördag!?

Första morgonen på hela veckan som man får ta sovmorgon och så vaknar man redan 05.45 och kan inte sova, låg och stirrade upp i taket nästan en timma, sen gav jag upp och gick upp. Ut med hunden, möttes av glada gnäggningar från tjejerna som kom gåendes när de hörde att jag kom ut.
.
Det blev en lugn hemmakväll igår, känner att det behövdes, jag var trött efter veckan och Tobbe dålig...
Så en myskväll hemma med tacos passade oss båda utmärkt...<3
Eftersom jag inte får min första större lön förrens nästa månad gäller det att vara lite sparsam denna månaden, sen vill jag ju gärna lägga allt krut om vi ska göra något till när jag fyller. Med älskling blir det nog bio som vanligt, ska bara kika ut vilken film jag vill se. I övrigt finns inget planerat och jag får se vad jag känner för helt enkelt.
.
Tanken var att vi skulle åkt iväg på matmässan i Skövde idag, men då Tobbe är dålig och stallet skriker på uppmärksamhet så får detta bli en hemmahelg, har en del saker som måste bli färdiga snart.
.
Det blev ett lättare pass på ridbanan för Lucky igår, där vi fokuserade på balands och höja ryggen... Hon fick jobba i en ganska låg form hela tiden, detta är något som jag passar mej för att göra med den här hästen annars, då hon tidigare har haft lätt att bli framtung, men med mycket benmuskler så lättar hon ändå i fram trots den låga formen.
Det svåre i det hela bli att få henne att sätta sej på rumpan och lätta fram utan att rusa framåt när man måste gå på henne mera, men jag tycker vi lyckades bra igår och det kändes verkligen att energin samlades bak istället för att bara blåsas ut framåt...=)
.
De fick komma upp till huset igen igår, nu är det slut med sommarhage och jag får väl erkänna att jag tycker det är väldigt skönt att ha den hemma vid huset igen. Se dem det första jag gör på morgonen, sen skulle jag väl ljuga om jag säger att köra vatten är det roligaste Tobbe vet, så även han är nöjd...;)
.
Planen för stallet idag är att, göra färdigt mellanväggen, få upp vindpappen, måla framsidan och ev börja skruva skivor om det hinns. Avstämning ikväll för vidare planering till morgonedagen...=)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0