Det finns hopp om livet..!

Börjar äntligen må bättre nu, halsen gör inte alls lika ont och jag har gått från att förbruka 3 toarullar om dan till 1 toarulle när jag snyter mej... Så det är ju framsteg...=)
.
Igår va jag dock inte alltför vass, trodde ett tag där att jag på största allvar skulle dö, blev bara lite över 1 timmas jobb innan jag blev hemskickad, dog lite på tåget och släpade mej sedan hem... Rasade ihop i soffan och där satt jag fortfarande när Tobbe kom hem... Lyckades pilla i mej lite käk och sen blev det sängen ganska tidigt.
.
Idag har jag varit ledig, bestämdes redan i måndags då de ändå skulle vara en extra inne, så fick jag en extra dag att återhämta mej på...=) Och idag har det äntligen vänt som jag skrev innan, är fortfarande långt ifrån hundra, men det finns hopp om livet.
.
Imorse kom min hovslagare hit, stackaren fick stå ute och sko, förkyld och eländig, men tack och lov för bra hovis som fixar det så bra ändå och att man har snälla hästar som snällt stod stilla trots lite annorlunda rutiner. Skönt att vi kunde lösa det med ett fast hårt underlag att stå på ialla fall. Men nästa gång hovis kommer ska han få stå inomhus och sko...;)
.
Imorgon är det åter tillbaka till jobbet, men slipper gå till stationen på morgonen ialla fall, Tobbe jobbar kväll så det får bli till att gå hem istället. Men på nåt sätt känns inte det riktigt lika jobbigt. Kanske för att man inte har någon tidspress på mej...
.
Det blev en snabb sväng in till Jönköping idag också, handling på CityGross och sen en snabbis upp till A6... Sen va jag rätt trött och det va inte alls dumt att bege sej hemåt igen. Märks att alla krafter inte är tillbaka ännu.
Men jag ska ialla fall försöka orka med en promenad med Dumle och en med Lucky lite senare idag...
.
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0