Ny vecka...

Hej på er! Nu var det ett par dagar sedan igen, skrev sist förra veckan, på onsdagsmorgonen. Men jag har inte direkt haft något inspiration + att jag har haft en hel del annat att göra under veckan som varit. Så ni får stå ut med en liten snabbresume igen...
.
Onsdag:
Gjorde inget särskilt, städade lite och fixade med tvätten. Lucky fick vila ialla fall. Jobbade 15-17.30.
.
Torsdag:
Jobbade 8-12.30, sen upp och fixade lite lunch. Efter det knatade jag ut till stallet, mockade + hämtade Lucky. Ner till ridcentret och motionerade henne lös i ridhuset. Hon jobbade på duktigt och verkar tycka att upptrappningen av motionern är alldeles lagom. Efteråt så körde hon den obligatoriska rullningen nere i ridhuset...=)
När jag var klar med Lucky rastade jag Dumle och sen var klockan så mycket att det var dags att gå ner till ridcentret igen, stor med på lektionerna mellan 17-20. Efter det upp och ta in Lucky och Mulle.
.
Fredag:
Efter morgonfodringen och lite frukost bestämde vi oss för att ta en tur upp till Ödeshög. Fixade lite i lägenheten och begav oss sedan hemåt igen. Var hemma 15.00. Tog in Lucky och gjorde henne iordning för ridning, mötte upp en tjej från ridcentret och vi tog oss en lugn tur i skogen i bara skritt. Efteråt hjälpte jag till att plocka in ridcentrets hästar.
.
Lördag:
Städdax!
Efter hästutsläpp och mockning åkte vi upp till Ödeshög beväpnade med dammsugare, skurhink och div rengöringsmedel. Tömde det sista (enbart matsalsbordet och 3 kartonger kvar där nu)... Och hann med att städa sovrummen, lilla rummet, vardagsrummet, bägge toaletterna och halva köket innan vi till slut gav upp och åkte hem igen.
Väl hemma däckade jag i soffan en timma innan jag masade mej ner till stallet, satt inte på Lucky förrens 19.30, men jäklar vilket fint kvällspass vi fick, trots att jag överansträngde mej och det slutade med att Tobbe fick komma ner med min medicin till mej i ridhuset. Älskar min lilla fina häst...<3
.
Söndag:
Vi hade verkligen en sitta-i-soffan-framför-tvn-slöar-dag, Lucky fick gå i hagen och vila och mockningen fixades inte förrens det var dags för dem att komma in. Var enbart ute och lunchade och slängde in en maskin tvätt + drog ett varv med dammsugaren. Annars gjordes det inte många knop denna dag. Men det är gott med såna dagar ibland också, vädret var ju inte det skojsigaste ute heller, regnade, blåste och var allmänt ruggigt!
.
Idag:
Var nere i stallet med Dumle som vanligt och morgonfodrade. Höll på att få en hjärtinfarkt när jag tittade ut och såg att det var alldeles vitt på marken. Hade ju hört att det smattrade på taket tidigt imorse, men jag trodde att det var regn. Det var det inte... det hade haglat! Men det har redan smält undan tack och lov...=)
Just nu skiner solen och blåsten har lugnat ner sej, trodde träna skulle lyfta och flyga iväg imorse. Men jämfört med Östergötland så är det en piss i havet...=) En dag en gång ibland kan man liksom uthärda, särskilt om det bara är på morgonen...
.
Kl. 17.00 i e.m har vi extra möte nere på klubben, så innan dess ska jag hinna med lunch, motionera Lucky, mocka och fixa foder. Dumle ska gärna få springa av sej i ridhuset en sväng också!
.
Kram Sofia!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0