Tisdag...

Nu har jag varit lite slö igen sista dagarna och inte uppdaterat så mycket som jag brukar.
Tyvärr är det ju så ibland att man varken hinner eller orkar med allt man har tänkt.
.
Söndag:
Lucky vilade och vi hade en hemma mys-dag på förmiddan. Kom en familj och kikade på våran äldre bil så nu har den "flyttat hemifrån"... Efter det åkte vi över till mamsen, först upp till Spånarp och hälsade på hästarna och sen hem till henne för lite middag och prat. När klockan närmade sej 18.00 kände vi att det var dags att tänka på refrängen och bege sej hemåt. Efter ett snabbt stopp på CityGross i Jönköping var vi åter påväg igen. In och plocka in all mat och sen ner till stallet. Tack och lov fick jag med mej Tobbe ner till stallet, vilket var tur då vägen bort till Attack och Lillemans hage är en enda stor leråker, finns en smal gräsremsa utmed ena staketet som man kan gå på, men inte om man leder två hästar. Så tack vare att han tog Attack så kunde vi ta oss i princip torrskodda hela vägen fram och tillbaka.
.
Måndag:
Upp som vanligt och ner och morgonfodra. Sen upp och käkade frukost innan det var dags att ta tag i dagen. Dammsugade av lite på nedervåningen och plockade lite. Sen en tur in till Mullsjö, behövde bl a fylla på min mobil.
Stannade till nere på ridcentret påvägen tillbaka, och där blev man kvar i nästan 2 h. Sen upp och plockade in Lucky som fick sej ett litet pass på ca 1 h i ridhuset. Hon kändes fin, men blev efter en stund galopparbete lite seg i kroppen, kändes som om energin var på väg att ta slut och hon enbart gick på styrka...Bra! Då är allt överskottet borta!
Jobbade henne lite till i traven och sen var jag nöjd, hon hade jobbat med bra takt och verkligen jobbat under sej hela passet, precis det jag begärde av henne....
.
Idag:
Ner och fodra som vanligt, rasta Dumle. Sen in och käka frulle. Tobbe jobbar kväll idag också, precis som igår. Vi tänkte att vi skulle bege oss ut i det sköna vädret en stund och jobba lite med Dumle. Han ska få spåra nån av oss idag hade vi tänkt. Får se hur länge Tobbe orkar springa och gömma sej innan han vill hålla i hunden istället...;)
Annars har jag inga större planer, ska ut en sväng i skogen med Lucky. En lugn runda på minst 1h, blir nog Vasen och sen Kvarnö, eftersom jag har lite problem med att få i mina broddar i de nya skorna vill jag helst hålla mej till vägar där jag vet att all is är borta redan.
.
Imorgon:
Lucky får jobba/vila beroende på hur hon känns idag. Finns det fortfarande ett tons överskottsenergi i den lilla damen får hon springa av sej i ridhuset och vila lördag eller söndag som förra veckan. Har insett att hon kan inte ha två vilodagar på våren, hon blir helt fnoskig att rida då, full med överskottsenergi + att hon blir vansinnigt tittig, särskilt när vi är ute i skogen.
Tobbe är ledig och hemma hela dagen, först hade vi tänkt att vi ev skulle åka över till Ödeshög och börja städa lägenheten (ska lämna ifrån oss nycklarna den 25/3) och även en sväng förbi Solar Plexus i Linköping och fixa toning till nya bilen.
Men det blir att vi är hemma och pysslar och sen ska jag jobba 15-17.30.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0