Stallet klart...

Skönt att i princip vara färdig med stallet innan klockan blivit 10.00 på morgonen, men jag sparade det bästa till sist... Mockningen! Ville in och få i mej lite frulle, kände att energin började ta slut.
Men har hunnit morgonfodra, fixa nytt foder och motionera Lucky + rastat hunden ialla fall.
Ska jag bara pinna ner sen innan jobbet och luncha och slänga ut e.m hö i mathagen. Så klarar de sej till kvällen när jag kommer från jobbet.
.
Pratade med de som har Pippi nu på morgonen, hon var bättre nu idag. De ringde ju igår och sa att Pippi hade fått kolik på morgonen, ingen veterinär hade de fått ut och när jag fick en andra uppdatering 16.00 var hon inte bättre.
Men efter 18.00 sen hade en annan veterinär kommit ut och behandlat henne. Natten hade varit hyfsat lugn, men snacka om att man känner sej maktlös och orolig när en sån här sak händer... Usch, lilla Pippsan...
.
Efter jobbet igår blev det en sväng till Trollhättan med pojken, hämtade upp nya fälgarna + däcken till bilen på ANA. Vad tror ni händer ca 3 mil från Trollhättan...? Punktering på vänster bakdäck! Bara att rulla till närmsta avtagsväg och byta bägge bakdäcken, de gamla var ju 16" och de nya 18" så bättre att byta bägge.
Men tur i oturen ändå att det hände efter det att vi hämtat däcken och inte på resan dit.
.
Tyvärr hann ju bakfälgarna bli skitiga under hemresan...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0