Provkört ny bil!

Go kväll på er alla bloggläsare!
.
Här sitter jag i soffan och väntar på att Tobbe ska vakna till så att vi kan åka och handla lite, vi orkade inte med det när vi var i stan innan idag, så det blir en snabbis till Ica i Mullsjö istället.
.
Min dag började som den alltid gör, ner till stallet med hunden och morgonfodra... Idag fick Lucky vara inne och käka lite frulle i boxen, för kl. 8.00 kom nya hovslagaren och fixade till fötterna på henne. Denna gången hade hon inte växt alls mycket... Så himla skönt att det verkar lugna ner sej lite mer växandet ialla fall på vintern. Nästa skoning får bli efter 6 veckor dock, nu när snön smälter och våren kommer brukar tillväxt-takten vara betydligt högre och jag vill absolut inte att hon blir lång eller tappar sina skor...
Hon skötte sej ialla fall fint med nya hovisen, hon är ju lite...hrmmm... speciell när det gäller hovslagare. Hon älskade ju våran förra (som tyvärr inte kunde åka ända hit), men den nya blir nog lika bra när de lär känna varandra!
.
Jag körde ridningen direkt efter sen, gick bara in med Dumle till Tobbe innan. Jag hade verkligen ett sånt där pass där man bara sitter och ler hela tiden... Hon var taggad till tusen och ville verkligen jobba! Så jag körde på lite mer intensivt och körde ett kortare pass istället. Så när passet var färdigt och hon var avskrittad hade vi hållt på i ca 45 min.
Jag jobbade ganska mycket med avbrott och igångsättningar, till slut kändes det som att hon studsade till varje gång jag bad om trav eller galopp för att hon blev så taggad och så glad för att få komma framåt... I själva verket är "studsen" det som känns när hon trycker på med bakkärran och hon då tar i med varenda liten muskel hon har... Busehästen...<3
Imorgon blir det en lugn skrittrunda eller en promenad på 45-60 min för henne. Plus att hon ska få massage!
.
Vi har även varit en sväng i Jkpg idag, hälsat på mamma på Schenker och varit på Holmgrens och provkört en bil...=)
Vi fastnade för modellen och har bestämt oss för att en sån blir det! Nu ska vi bara hitta rätt bil, till rätt pris!
.
Imorgon blir det annars en lugn dag, tänker inte göra mer än nödvändigt!
Söndag har vi tävlingar här på klubben, så välkomna alla ni som vill titta på hoppning! Tävlingen börjar 10.00, kl. 8.30 ska jag infinna mej därnere. Jag ska vara parkeringsvakt + kolla vacc. intygen på alla hästarna.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0