Precis inkommen...

Precis inkommen från stallet, det var en sån där kväll som man bara vill sitta kvar inne i boxen och mysa och lyssna på när lilla hästen tuggar i sej hö... Men till slut vann kylan över mej och jag + hunden fick knata in.
.
Har varit nere på Ridcentret en sväng, på styrelsemöte. Så nu har jag ett A5 block med ett antal sidor med en massa skojiga klumelurer som skall föreställa ord att tolka.. (ehm, ja... det är ja själv som har skrivit)... Detta ska renskrivas och skrivas ut.
.
Lucky fick en kortare tur än tänkt idag, skrev ju tidigare att jag inte ville rida utan brodd,
tror ni brodden gick att få i då, Ne! Jävla skit, rent ut sagt... Får ta nya tag imorgon, men jag tror tyvärr att hålen är ovala nästan allihopa. Skulle ha testat direkt när hon va nyskodd i fredags, nu är de ju fulla med skit också vilket inte gör saken lättare. Så jag fick vända när jag kom till ett ställe där det isen i princip täckte hela vägen. Men vi fick oss lite trav och va ute i 1 h och 5 min ialla fall. Men hon hade ju nippran nästan hela vägen.. Helt fnoskig va hon, fick panik och skulle dra iväg när det kom en häst bakom oss och svängde upp i skogen, istället för att vända sej om och kika vad de va så tyckte hon att det var en bättre ide att lägga benen på ryggen och springa iväg. Som tur e springer hon inte så fort så vi hann väl inte upp i mer än ökad trav innan jag fick stopp på henne, men stark är hon ialla fall, min lilla jätteponny. I traven fick jag korta upp henne ganska mycket och jobba henne hela tiden väldigt aktivt så hon koncentrerade sej på det istället för att springa och glo på allt som kan vara farligt.
När vi kom ut ur skogen igen, ut på grusvägen kände jag hur hela hon slappnade av... Sen knatade hon på så fint och lugnt resten av vägen hem...<3
.
Egentligen har hon vilodag imorgon, men eftersom hon stod hela helgen så funderar jag på att jobba henne ialla fall, har inte bestämt med vad än, men det lutar åt tömkörning i ridhuset så hon får jobba lite... eller jobba henne lös i ridhuset. Tycker att hon behöver göra av med lite energi, så kanske hon är lite mer avslappnad när vi ska ut i skogen igen på torsdag.
.
På torsdag åker vi förresten och hämtar nya bilen (om allt går som det ska), åker på e.m och kommer förmodligen inte hem förrens framåt natten. Är över 20 mil dit och sen ska man ju provköra och greja också. Sen ska man hela långa vägen hem också...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0