Morrn!

Morrn på er!
.
Jag ska strax försöka pillra i mej lite frulle innan det är dags att börja dagen på riktigt. Vaken har jag ju varit ett tag, hunnit med att fodra och rasta hunden nu på morgonen. Lucky var på sitt allra gosigaste morgonhumör när jag kom ner och pratade hela tiden medans jag grejade i stallet, helst hade hon nog velat att jag stod kvar i boxen och gosade med henne ända tills det var dags att gå ut. Jag hade tänkt rida ut en sväng idag, men eftersom snön ligger kvar (morr) så får det bli ridhuset idag också, fast ridning denna gången. Hon har ju varken broddar eller snöplattor för tillfället så bart underlag känns överlägset säkrast!
.
Annars idag ska det hinnas med lite städning, tvätt och disk (som vanligt), plus mockning och foder till finaste stjärnan.
Får se om det blir motion av Lillehästen Bus också, han skötte sej så fint igår. I så fall blir det tömkörning idag!
.
Dumle ska ju naturligtvis ha sitt också, får se om det blir långpromenad eller annan träning, eller kanske båda?
Beror på vad jag orkar. Fördelen med att han är med mej i stallet är att han får sin fysiska motion där, så en promenad är inte nödvändigt för att han ska få sin dagliga motion, men jag tycker det är viktigt att inte glömma promenaderna också, man lär sej mycket om hunden och det är en viktigt del av träningen!
.
Det ser lovande ut framåt ang vädret ialla fall, verkar som om detta var sista riktigt kalla natten. Så himla gott, håller det sej bara ett par plus kan Lucky få slippa sitt täcke både dag och nattetid.
.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0